Μια από τις αυτονόητες υποχρεώσεις των αρμοδίων για την διοίκηση και διεύθυνση της κοινωνίας (της κυβέρνησης δηλαδή) είναι η δημιουργία και η συντήρηση των διαφόρων τεχνικών υποδομών. Σχολεία, νοσοκομεία, λιμάνια, αεροδρόμια, δρόμοι, μουσεία, διοικητήρια κ.λπ. δεν κατεβαίνουν εξ ουρανού αλλά αποφασίζονται, προγραμματίζονται και υλοποιούνται μετά από διαδικασίες διαβουλεύσεων, εκτίμησης αναγκών, οικονομικών υπολογισμών και φυσικά πολιτικών επιλογών.
Είναι από τις βασικές υποχρεώσεις τους. Όμως τελευταία ανακάλυψαν ότι η Δημόσια Διοίκησή τους, δεν… τραβάει, λόγω έλλειψης στοιχειώδους αποδοτικότητας. Και σκέφτηκαν έξυπνα να ξεφορτώνονται δουλειές κάνοντας και χατίρια σε φίλους και κολλητούς. Ανακάλυψαν λοιπόν τα ΣΔΙΤ. Αναθέτουν με αυτά σε εταιρείες την κατασκευή και συντήρηση υποδομών και ξεμπλέκουν έτσι πληρώνοντας 50-100 % πάνω του κόστους.
Για τους δρόμους βρήκαν ότι το θέμα είναι απλούστερο. Υπολογίζουν το κόστος περίπου διπλάσιο του πραγματικού και βάζουν τους πολίτες να το πληρώσουν μέσω διοδίων. Στην Εθνική Οδό Κλειδίου- Μαλιακού ο προϋπολογισμός συμφωνήθηκε περί το 1,5 δις. Σύμφωνα με την σχετική ομάδα μελέτης του ΤΕΕ / Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας είναι υπερκοστολογημένο πάνω από 50%. Αυτό σημαίνει ότι αν το έκανε το έργο το Δημόσιο και το κοστολογούσε σωστά ,θα κόστιζε περί το 1 δις. . Συν κατολισθήσεις Τεμπών, συν παράπλευροι, συν κόμβοι, συν αρχαιολογικές ανασκαφές, συν, συν, ο λογαριασμός θα φτάσει περί τα 2 δις τουλάχιστον. Εν τω μεταξύ η εταιρεία μέχρις στιγμής έχει εισπράξει από Διόδια ποσό της τάξης του μισού δις και (απ’ ότι φαίνεται αφού ενημέρωση δεν υπάρχει) έχει κατασκευάσει έργο σαφώς λιγότερης αξίας.
Ποιοι λοιπόν είναι ανεύθυνοι; Οι πολίτες που αρνούνται να πληρώσουν διόδια ή οι κυβερνήσεις Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ; Αφού πληρώνουμε μέσω φόρων τους δρόμους γιατί να ξαναπληρώσουμε μέσω διοδίων διπλάσιες αξίες; Γιατί ανεξέλεγκτα να κατευθύνεται ποσό της τάξης του ενός δις επιπλέον του κόστους, στην «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» και μάλιστα απευθείας από την τσέπη μας; Γιατί να «ψαρώνουν» οι πολιτικοί μας με την απειλή της αποχώρησης της «Αιγαίον» λόγω άρνησης χρηματοδότησης Τραπεζών; Και τα λεφτά των Διοδίων τι τα κάνουν; Κότερα;
Το κίνημα των πολιτών που αρνούνται να πληρώσουν Διόδια δεν είναι λοιπόν τσαμπατζήδες, όπως πολύ εύκολα και προσβλητικά μιλούν οι πολιτικάντηδες μας. Είναι τεκμηριωμένη αμφισβήτηση σκοτεινών πολιτικών επιλογών και συγχρόνως κατάθεση πρότασης.
Η σύμβαση παραχώρησης της Ε.Ο. Μαλιακού – Κλειδίου είναι ακραίο δείγμα πολιτικής τσαπατσουλιάς και ανευθυνότητας. Και οι ενεργοί πολίτες είναι υποχρεωμένοι να αντιδράσουν δημιουργικά, αισιόδοξα και αποτελεσματικά.
Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2011
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου